رویداد و همایش

این وب سایت در زمینه راه اندازی یک رویداد و همایش موفق سخن می گوید

رویداد و همایش

این وب سایت در زمینه راه اندازی یک رویداد و همایش موفق سخن می گوید

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم رو راست باشیم، هیچ شخصی به تنهایی نمی‌تواند رویداد خوبی برگزار کند. بنابراین شما به عنوان یک برگزارکننده رویداد نیاز دارید از کمک‌های افراد مختلف استفاده کنید. اما ممکن است بودجه‌ی شما بسیار کم باشد و نتوانید فریلنسرهایی را استخدام کنید تا به شما کمک کنند. بنابراین تنها راه شما این است که داوطلبانی را که دوست دارند در برگزاری رویداد به شما کمک کنند پیدا کنید.

پیدا کردن داوطلبانی برای تیم برگزاری رویداد که برای کمک‌های خود از شما پولی دریافت نکنند سخت است، به همین دلیل ما لیستی از راهنمایی‌ها ارائه خواهیم کرد که به شما کمک خواهند کرد تیم داوطلبان خود را به آسانی پیدا و مدیریت کنید.


١) برگزاری ملاقات‌های یک نفره با داوطلبان بالقوه‌ی رویداد

۲) انگیزه‌های داوطلبان خود را بشناسید و مشوق‌هایی مطابق با آن‌ ارائه دهید

۳) راه ارتباطی مناسب با داوطلبان خود را پیدا کنید

۴) انتظارات‌تان را به وضوح بیان کنید

۵) تعیین ضرب‌العجل‌های روشن و معقول

۶) به داوطلبان خود تمام چیزهایی را که برای موفقیت نیاز دارند ارائه کنید

۷) به داوطلبان خود فید­بک یا بازخورد ارائه کنید  

۸) از داوطلبان رویداد خود بابت تلاش‌­های‌شان تشکر کنید.     

۹) از داوطلبان خود درباره رویدادتان پیگیری کنید


  • سروش سلیمی
  • ۰
  • ۰

در سال ۱۹۸۶ زمانی که برای اولین بار پست الکترونیکی توسط دانشگاه‌ها و ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفت، کامپیوترهای مکینتاش با حافظه‌ی محدود خود روانه‌ی بازار شده بودند؛ گروه کوچکی از مردم در دفتر کار آستین­کرونیل در ایالت تگزاس آمریکا گرد­هم آمدند تا در مورد آینده رسانه­های جمعی به بحث­و­گفتگو بنشینند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که موسیقی عامل اتحاد است؛ اما هنر و خلاقیت نیز ارزش‎‌های اصلی برای پیشرفت هستند. در نهایت در اکتبر سال ۱۹۸۶ گروهی به نام SXSW به معنای جنوب از جنوب غربی شکل گرفت که در ابتدا حتی با مقاومت مردم محلی برای جلوگیری از برپایی همایش­ها مواجه شد.

اما بالاخره اولین رویداد این گروه در مارس ۱۹۸۷ برگزار شد که قبل از افتتاحه ۱۵۰ بلیت فروخته شد، اما با فروش حدود ۷۰۰ بلیت در روز افتتاحیه به نوبه خود به یکی از بزرگترین رویدادهای زمان خود تبدیل شد. این رویداد پس از آن پیشرفت دائمی و چشمگیری داشته است و امروزه جزو محبوب‌ترین رویدادها محسوب می‌شود.

رویداد sxsw حاوی سه بخش موسیقی، فیلم­ و فن آوری است که­ سالانه حدود ۱۰ تا ۲۰ روز برگزار می‌شود. اگرچه در طی مسیر ۳۰ ساله‌ی خود تغییرات زیادی را پشت سر­گذاشته اما همواره سکوی پرتابی برای خلاقیت‌های جدید بوده است.

وجود این سه بخش در کنار هم علاوه بر این‌که دنیایی پر از سرگرمی برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند، از سوی دیگر زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا کسب‌وکارها خلاقیت‌های خود را به نمایش بگذارند و رهبران صنعتی در صورت علاقه بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

در اولین سال برگزاری با ۱۷۷ نمایشگاه برای نمایش آثار هنرمندان و ۱۵ کارگاه آموزشی بسیار پرشور برگزار شد. در۱۳مارس ۲۰۱۵ نیز، رویداد sxsw بعد از ۲۹ سال با ۲۲۶۶ نمایشگاه برای هنرمندان، ۲۳۳ کارگاه آموزشی یکی از محبوبترین و بزرگترین رویدادهای جهان لقب گرفت.

در بخش­های مختلف این رویداد شرکت‌کنندگان قبل از برگزاری رویداد ثبت­نام کرده و نمونه کارهای خود را برای بخش داوری ارسال می­‌کنند؛ از بین نمونه‌­های ارسال شده تعدادی جهت نمایش در زمان جشنواره انتخاب شده که از میان آن‌ها نیز تعدادی در بخش­های مختلف از طرف هیئت داوری برگزیده می­شوند و کل آثار نیز به رای عموم مردم قرار گرفته و برندگان بخش داوری و مردم از طرف بزرگان صنعت مورد حمایت و سرمایه­‌گذاری قرار می‌­گیرد.

  • سروش سلیمی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • سروش سلیمی