رویداد و همایش

این وب سایت در زمینه راه اندازی یک رویداد و همایش موفق سخن می گوید

رویداد و همایش

این وب سایت در زمینه راه اندازی یک رویداد و همایش موفق سخن می گوید

  • ۰
  • ۰

بیت کوین چیست

تا کمتر از صد سال پیش عموما طلا و نقره به عنوان پول در بین مردم جوامع مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. در حال حاضر در کمتر کشوری از طلا و نقره به عنوان پول رایج استفاده می‌شود و در معاملات روزمره در غالب کشورهای جهان پول کاغذی جایگزین طلا و نقره شده است و هیچ بعید نیست که تا چند سال دیگر پول مجازی این نقش را بازی کند.

به پولی که در حال حاضر مورد استفاده کشورهای جهان استفاده می‌شود پول فیات (Fiat Money) گفته می‌شود که به معنی پولی است که دارای ارزش ذاتی نیست و این پول بدون شتوانه تمام ارزش خود را به خاطر حمایت‌ها و کنترل‌های دولتی دریافت می‌کند. در این سیستم پولی با از بین رفتن حکومت، ارزش پول نیز از بین خواهد رفت.

پول رایجی که مورد استفاده قرار میگیرد باید ۵ ویژگی مهم را داشته باشد:

  • مورد قبول عموم باشد.
  • بادوام باشد.
  • استفاده از آن آسان بوده و قابل تقسیم به قسمتهای کوچکتر باشد.
  • دارای ارزش ثابت باشد.
  • تولید آن محدود باشد.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً یجیتال را بوجود آورده است. این اولین شبکه پرداخت نقطه به نقطه تمرکز زدایی شده است که توسط کاربرانش بدون هیچگونه اختیار مرکزی و یا واسطه ای، نیرومند شده است. از نقطه نظر یک کاربر، بیت کوین بسیار شبیه پول نقد اینترنتی است. بیت کوین همچنین می تواند به عنوان مهمترینسیستم دفترداری با سه ورودی موجود بشمار آید.



سازنده بیت‌کوین کیست؟

بیت کوین اولین پیاده سازی یک مفهوم به نام "ارز سری" است که اولین بار در سال 1998 توسط وِی دای در فهرست ایمیل سایفرپانک ها، توصیف شده بود و بیان میکرد که این مفهوم، نوع جدیدی از پول است که برای کنترل تولید و تراکنشهای روی آن، بجای یک مرجع مرکزی، از رمزنگاری استفاده شده است. 

در سال ۲۰۰۸ یک مقاله منتشر شد که توضیحاتی در مورد عملکرد و فعالیت بیت کوین را بیان می‌کرد. روی این مقاله اسمساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) درج شده بود. به همین خاطر ساتوشی ناکاموتو را سازنده بیت کوین می‌دانند. هنوز پس از گذشت ده سال از انتشار این مقاله هیچ‌کس نمی‌داند که ناکاموتوی حقیقی چه کسی است، آیا او یک فرد یا گروه است که با نام ناکاموتو معرفی شده است. به افتخار این ابداع بی‌نظیر کوچکترین واحد پولی بیت کوین ساتوشی نام دارد.



چه کسی شبکه‌ی بیت‌کوین را کنترل می‌کند؟

هیچکس مالک شبکه بیت کوین نیست، درست همانطور که هیچکس صاحب تکنوژیی که در ورای ایمیل است، نیست. این کاربران بیت کوین در سراسر جهان هستند که آنرا کنترل می کنند. توسعه دهندگان بیت کوین اگرچه نرم افزار آن را بهبود می بخشند ولی نمی توانند تغییری را بر پروتکل بیت کوین تحمیل کنند،، چرا که هر کاربری آزاد است که نرم افزار خود و نسخه ای که خود می پسندد را استفاده کند. تمامی کاربران، برای اینکه با یکدیگر سازگار بمانند باید از نرم افزاری استفاده کنند که از همان قواعد پیروی می کند. بیت کوین تنها بشرط اجماع کامل بین تمامی کاربران، می تواند بدرستی کار کند. بنابراین تمامی کاربران و توسعه دهندگان انگیزه قوی برای حفظ این اجماع را خواهند داشت.


برای خرید بیت کوین چه کارهایی باید انجام دهم؟

برای خرید بیت کوین یا سایر ارزهای مجازی در ابتدا باید کیف پول (ولت) ایجاد کنید. هر ارز مجازی دارای یک کیف ولت به خود است. اگر تاکنون کیف پول بیت کوین برای خود ایجاد نکرده‌اید به مقاله راهنمای گام به گام ساخت کیف پول بیت کوینسر بزنید.

البته برخی از ولت امکان ذخیره چند نوع ارز را به شما می‌دهند. در هر ولت یک شماره به شما اختصاص داده می‌شود که ضروری است این شماره را ذخیره نمایید. در صورت گم کردن این شماره تمامی پول‌های شما که در این کیف پول هستند دیگر قابل بازگشت نخواهد بود. سپس شماره دریافت بیت کوین خود را که در ولت به شما اختصاص داده شده برای فرد فروشنده ارسال کنید.

معمولا خرید بیت کوین از صرافی‌های آنلاین نیازمند تایید هویت شما است. برای این کار باید مدارک هویتی خود را به علاوه سندی برای اثبات محل سکونت خود برای صرافی مورد نظر ارسال کنید.

خواندن این مقالات را از دست ندهید:

  • ۹۶/۱۱/۲۴
  • سروش سلیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی